Questões de Concurso
Filtrar
171 Questões de concurso encontradas
Página 4 de 35
Questões por página:
Questões por página:
An important methodological approach to working with the English language in elementary education involves the use of didactic sequences, which, according to Dolz, Noverraz and Schneuwly (2010), are
The process of gamification refers to the use of elements of game design in situations outside the gaming environment. In light of this, and the theme of ludic in English language teaching, it is correct to state that
An English language professor is working with the genre “scientific article”. They have asked students to read a number of articles and identify the different parts that are usually part of the genre. The professor is
Concurso:
Prefeitura de Concórdia - SC
Disciplina:
Inglês
Analise o texto abaixo sobre a prática pedagógica de inglês como segunda língua.
A prática pedagógica é um elemento-chave no processo de ensino e aprendizagem de uma língua estrangeira, pois ela define a ................................. como o conteúdo é apresentado aos alunos.
Neste contexto, é necessário que a prática pedagógica seja estruturada, organizada e .............................., a fim de estabelecer .............................. para o conhecimento adquirido.
Assinale a alternativa que completa corretamente as lacunas do texto.
A prática pedagógica é um elemento-chave no processo de ensino e aprendizagem de uma língua estrangeira, pois ela define a ................................. como o conteúdo é apresentado aos alunos.
Neste contexto, é necessário que a prática pedagógica seja estruturada, organizada e .............................., a fim de estabelecer .............................. para o conhecimento adquirido.
Assinale a alternativa que completa corretamente as lacunas do texto.
Concurso:
Prefeitura de Concórdia - SC
Disciplina:
Inglês
Match column 2 with the correct activities of the English communication skills in column 1, based on the Common European Framework of Reference for languages (CEFR).
Column 1 Activities
1. Reading
2. Writing
3. Listening
4. Speaking
Column 2 Exemples
( ) dialogues, conversations, messages.
( ) everyday communication: meeting new people.
( ) fill in a form, express yourself through the written word.
( ) timetables, signs, adverts.
Select the option that presents the correct sequence from top to bottom.
Column 1 Activities
1. Reading
2. Writing
3. Listening
4. Speaking
Column 2 Exemples
( ) dialogues, conversations, messages.
( ) everyday communication: meeting new people.
( ) fill in a form, express yourself through the written word.
( ) timetables, signs, adverts.
Select the option that presents the correct sequence from top to bottom.